Elektronikus fizetés: nem elég az igazolás január 1-jén!

Ahogy közeledik az év vége, és ezzel az elektronikus fizetési lehetőségek kötelező bevezetésének határideje, a legtöbb szolgáltatónak már most fizikailag kimerültek a készletei. Sok szolgáltatónál így az igénylőknek igazolást adnak, de fontos tudni, hogy ez még nem mentesít a kötelezettség alól: ha csak igazolást tudunk felmutatni egy január 1. Utáni ellenőrzéskor, a hatóság ugyanúgy meg fog büntetni.


Ezekben az igazolásokban jellemzően leírják a szolgáltatók, hogy mikorra tudják vállalni a terminálok telepítését, ez jellemzően egy január vége és február vége közötti időpont, de van szolgáltató, amely már inkább áprilissal számol.

Nem lesz haladék


A Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége korábban felvetette ugyan, hogy a kormány adjon haladékot annak a több mint 60 ezer vállalkozásnak, akiket érint a kötelezettség, azonban Gion Gábor pénzügyekért felelős államtitkár egyértelműen kijelentette, hogy nem lesz ilyen halasztás.


Tehát az idén történt változtatás értelmében 2021. január 1-től, a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény módosítása szerint mindazok, akiknek most kötelező az online pénztárgép használata, elektronikus fizetési lehetőséget is kell, hogy biztosítsanak az ügyfelek részére. És az, hogy van egy igazolásunk, nem mentesít ez alól.


Gion szerint több megoldás is rendelkezésre áll, az egyik legegyszerűbb ha a kereskedők POS terminált biztosítanak az üzletben a vásárlók számára, de éppen úgy meg lehet felelni a kötelezettségnek úgy is, ha a mobiltelefonjukat teszik alkalmassá az elektronikus fizetés elfogadására.

Az igazolás nem elég, az okostelefonos fizetés igen


Aki a határidőre nem vezet be valamilyen elektronikus fizetési lehetőséget, nem csak ellenőrzést, komoly büntetést is kockáztat.


De szerencsére nem kell arra várnunk, hogy a szolgáltatók feltöltsék a készleteiket, most már ugyanis Magyarországon is elérhető egy új lehetőség, amivel egyszerűen az okostelefonunkat tehetjük alkalmassá az elektronikus fizetés elfogadására.


Ez a SoftPOS, amit a Fizetési Pont új technológiája. Ezzel egyszerűen a telefont alakíthatjuk terminállá egy applikáció segítségével (ha az eszköz rendelkezik NFC chippel), így bárkit, bármikor kiszolgálhatunk, ráadásul jóval mobilisabban.

A SoftPOS használata egyszerű, néhány másodperc alatt fizethet vele bárki, a kereskedőnek csak az összeget kell megadnia, a vevőnek pedig a mobilhoz érinteni a kártyát, nyugtát pedig adhatunk akát SMS-ben, akár e-mailben is.


Emellett az alkalmazás statisztikákat, kimutatásokat is biztosít a kereskedőnek, így jobban képben lehetünk a tranzakció mennyiségéről, a fizetések összegéről.


Az igényléshez pedig mindössze annyit kell tenni, hogy a Fizetési Pont weboldalán ajánlatot kérünk, a telepítésről és a használatról pedig mindenben tájékoztatnak minket.

Aki nem akarja a büntetést kockáztatni azért, mert csak egy semmire sem j igazolást tud az ellenőrzéskor felmutatni, annak azt javasoljuk, hogy ne várjon arra, hogy a készlethiánnyal küzdő cégek feltöltsék a raktáraikat: inkább kérje a SoftPOS telepítését még most a telefonjára, és így nyugodtan alhat.
40 megtekintés