Ezért csak magyar szolgáltatótól igényelj POS terminált…
Közeleg a határidő: január 1-jén már minden vállalkozásnak, ami online pénztárgépet használ, az elektronikus fizetést is biztosítania kell a vásárlóinak. Ma már nagyjából tucatnyi szolgáltatótól kérhetünk terminált, ha meg akarunk felelni a törvényi követelményeknek - de nagyon nem mindegy, hogy melyiket választjuk, és nem csak a költségekben érezhető különbség miatt…
A magyar piacon működő szolgáltatók közül ugyanis egyáltalán nem magyar hátterű mindegyik cég. Több is van közöttük, amelyik nem csak Magyarországon szolgáltat, és még csak külön magyar irodát sem tart fenn.
Ez pedig komoly kockázatokat rejt magában annak, akik külföldi szolgáltató mellett teszi le a voksát.
Miért gond, ha nem magyar hátterű a cég?
A már említett ügyfélszolgálat az egyik kiemelt probléma: ha bármilyen hiba lép fel a terminál szoftverével vagy magával az eszközzel, ha akár cserélni kell azt, ha kérdéseink vannak a szolgáltatásról, a különféle fizetendő díjakról, a kérdéseinkre sokkal lassabban, és kisebb valószínűséggel kapunk majd megnyugtató választ, mintha egyszerűen felhívhatnánk egy magyar szolgáltató ügyfélszolgálatát.
Külföldi cégnél máshogyan történik a szolgáltatási díjak levonása is, adott esetben egy ilyen cégre akár eltérő szabályozás is vonatkozhat, mint egy Magyarországon bejegyzett szolgáltatóra.
Honnan kapunk még állami támogatást?
Fontos szempont az is, hogy külföldi hátterű cégtől egészen biztosan nem fogjuk tudni igényelni azt a 80 000 forint állami támogatást, amit még 2016-ban vezetett be az állam. Ezt jelenleg azok kérhetik, akiknél 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS-terminál.
Jelenleg már majdnem minden szolgáltató készletéből kifogytak azok a terminálok, amelyekre még igényelhető ez a vissza nem térítendő 80 000 forint: e pillanatban kizárólag a Fizetési Pont kínálatában találunk ilyet, így érdemes lehet még a határidő előtt igényelni, és nem az utolsó pillanatra hagyni a terminál beszerzését, hogy még megkapjuk ezt a pluszt.
Mennyibe kerül egy POS terminál?
Nyilvánvalóan fontos kérdés, hogy milyen költségekkel jár egy terminál igénylése, bevezetése.
Fontos tudni, hogy a külföldi hátterű szolgáltatók jellemzően más árazási modellel dolgoznak, mint a magyar cégek: bérbe adás, vagy ingyenes rendelkezésre biztosítás helyett eladják a kereskedőknek a terminált, és magasabb tranzakciónkénti jutalékot számolnak fel.
A hazai szolgáltatók között is nagy a verseny és mind különböző feltételeket kínálnak, így fontos, hogy megtaláljuk azt, amelyik a nekünk legkedvezőbb feltételeket biztosítja.
Jó támpontot ad a nemrég a bankkartya.hu független pénzügyi oldalon megjelent teszt, amelyben a négy legnagyobb magyar szolgáltatót hasonlították össze úgy, hogy mindtől személyre szabott ajánlatot kértek próbavásárlásként.
Ehhez egy átlagos magyar vállalkozás forgalmát vették alapul, így számolták ki, hogy 5 évre melyik szolgáltatónál a legkisebb a terminál üzemeltetésének a költsége.
Az derült ki, hogy a nagyok között a legjobb ajánlat a Fizetési Ponté, ehhez képest, az OTP-nél 28%-kal kell az ügyfeleknek többet fizetnie, a K&H esetében 27%-kal, a SIX Paymentnél pedig 140%-nyit fizetnek ki ez idő alatt az ügyfelek.
Ne hagyjuk az utolsó pillanatra!
Végül arra kell még odafigyelnünk, hogy ne várjuk ki a legutolsó pillanatokat az igényléssel a határidő lejárta előtt: most ugyanis azt mutatják a számok, hogy december végén valószínűleg több tízezer vállalkozás fog egyszerre terminált igényelni.
Aki tehát vár, az azt kockáztatja, hogy elfogynak a szolgáltatók készleteiből a terminálok, vagy éppen a szakembereknek, üzletkötőknek nem lesz elég ideje mindenkinél még a határidő előtt beüzemelni a kártyaolvasót.
Ha állami támogatással, magyar hátterű cégtől akarunk terminált igényelni úgy, hogy azt még akár az ünnepi időszak előtt használni is tudjuk, a legjobb választás jelenleg a tesztek alapján egyértelműen a Fizetési Pont. Az igényléshez pedig nem kell mást tenni, mint hogy a weboldalon keresztül egy személyre szabott ajánlatot kérünk.