A nagy POS terminál teszt: mire figyelj termináligényléskor?

Nemsokára vállalkozások tízezreinek lesz kötelező az elektronikus fizetés bevezetése. Ezt a többség POS terminállal oldja majd meg, ami a logikus választás - de melyik szolgáltatótól igényeljünk, milyen feltételekkel kérhetünk terminált? Mennyit kell majd fizetnünk hosszú távon?


Ezekre a kérdésekre nem is olyan könnyű választ találni, mint elsőre gondolnánk. A szolgáltatók többségénél ugyanis nem találjuk meg egyértelműen kiírva egy weboldalra a feltételeket: ahhoz, hogy pontos számításokat végezhessünk, hogy kiderüljön, nekünk mennyire éri meg a terminál, oldalakon, ÁSZF-ekben, kikért ajánlatokban kell kutakodnunk.


Aztán persze jön a számolás, hiszen attól is függ az arányos és fix díjakat nézve, hogy kinek mi éri meg, hogy mekkora a forgalma egy átlagos hónapban.


Szerencsére nem maradtunk támpont nélkül az utolsó hónapra, amikor a nyilvántartás szerint a kötelezettek többsége még mindig nem döntött, nem szerzett terminált.


Nemrég ugyanis megjelent a bankkartya.hu független pénzügyi híroldalon egy teszt: úgymond próbavásárlásként a négy legnagyobb hazai szolgáltatótól kértek be ajánlatokat, egy a Magyar Nemzeti Bank adatai alapján átlagosnak mondható forgalmú vállalkozás nevében.


Kiderült, melyik szolgáltatónál éri meg a legjobban


A teszt során az alábbi szempontokat vették figyelembe:

  • A POS terminál telepítésének díját,

  • A POS terminál üzemeltetésének havidíját

  • A forgalom alapú fix és jutalékos tranzakciós díjakat.


Ezek alapján az OTP, a K&H, a Fizetési Pont és a SIX Payment feltételeit összehasonlítva azt az eredményt kapták, hogy ha az első 5 év költségeit nézzük, egyértelműen a Fizetési Pont adja a legkedvezőbb ajánlatot. Ehhez képest...

Az OTP-nél terminált igénylők öt év alatt ennek 153%-át fizetik ki,

  • A K&H ügyfelei 167%-ot fizetnek ehhez képest,

  • A SIX Paymentnél pedig szintén 167%-nyi a költségek aránya a Fizetési Pont ajánlatához képest.

És tény az is, hogy a magyar piacon már egyedüli szolgáltatóként csakis a Fizetési Pontnál érhető el az a 80 000 forint vissza nem térítendő állami támogatást, amit azok kérhetnek, akiknél 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS-terminál.


Mire érdemes még odafigyelni?


Először is, érdemes olyan szolgáltatót választanunk, amely magyar hátterű, Magyarországon jegyezték be. Ha olyan szolgáltatónál szerződünk, amely nem tart fenn magyar irodát, nehézkessé válhat maga az egyszerű ügyintézés is, de más kockázatokat is rejthet magában.


Azt is tartsuk szem előtt, hogy a szolgáltató lehetőleg biztosítson egy legalább 30 napos próbaidőszakot, ennek hiányában nem tudjuk kellően kitapasztalni, mennyire vagyunk elégedettek a szolgáltatással.


Figyeljünk arra is, hogy milyen esetleges plusz költségekkel kell számolnunk: egyes szolgáltatóknál ugyanis a terminál telepítéséért is felszámolhatnak díjat, és persze mindenhol máshogy állapítják meg a fix tranzakciónkénti díjazást is. Ezt illetően általános tanács, hogy 1% feletti díjat felszámoló szolgáltatóval kevésbé érdemes szerződni.

Ami biztosan nem éri meg: kivárni a határidőt


Amit a nyilvántartásból biztosan látunk, az az, hogy sokezer vállalkozás nem igényelt még terminált - ezt érdemes az ünnepi időszak előtt megtenni, nem csak azért, hogy számolhassunk a kártyás fizetésekből származó plusz bevétellel, de azért is, mert az év utolsó heteiben nagyon sokan igényelnek majd egyszerre.


Ez egy időben terhelheti túl az összes szolgáltatót, akár a raktárkészletek is kifogyhatnak, az ügyintézés lelassulhat.


Az igénylést tehát még most érdemes elindítani - ha ezt a tesztgyőztes Fizetési Pontnál akarjuk megtenni, csak annyi a dolgunk, hogy a weboldalon kérünk egy személyre szabott ajánlatot. Ezt pedig azért is érdemes most megtenni, mert aki kötelezett az elektronikus fizetés bevezetésére, és még a határidő előtt köt szerződést, annak a Fizetési Pont egészen az év végéig elengedi az alapdíjat, a hálózati kapcsolat díját, a havi számlavezetési díjat, és a fizetési kártya havidíját is.

521 megtekintés