Okostelefonnal is megfelelhetünk, ha kötelező elektronikus fizetést biztosítanunk

Mindjárt itt a január 1-i határidő, ami több mint 60 ezer vállalkozásnak fontos fordulópont: ekkortól ugyanis kötelező lesz az elektronikus fizetési lehetőséget biztosítani az üzletben, boltban mindenkinek, aki most online pénztárgépet használ. De ehhez nem feltétlen kell a mostanra hiánycikké váló POS terminálra várni…


Nem meglepő, hogy sokan a kötelezettek közül az utolsó pillanatokra hagyták a terminál igénylést - sőt, a kereskedők többsége így tett, valószínűleg azért is, mert csak későn szereztek tudomást róla, hogy nekik is eleget kell tenniük ennek.


Ennek következtében pedig a terminálok egyszerre kezdtek el elfogyni minden banknál és szolgáltatónál. A roham miatt több szolgáltatónál már csak igazolást tudnak kiadni arról, hogy a kereskedő igényelte a fizikai terminált, de a kiszállításra, üzembe helyezésre már csak februári vagy akár április határidőket vállalnak.

Ez nem váratlan fejlemény, az viszont annál örömtelibb, hogy éppen az elmúlt hetekben jelent meg a magyar piacon egy olyan megoldás, ami úgy teszi lehetővé, hogy a kereskedőknek ne kelljen büntetéstől tartaniuk, hogy ehhez nem szükséges a fizikai terminálra várniuk.


SoftPOS: elektronikus fizetés okostelefonnal


Ez a megoldás a SoftPOS, amit a Fizetési Pont, a legnagyobb független magyar szolgáltató fejlesztett ki. Ez egy okostelefonos applikáció, amivel bármilyen NFC chippel ellátott, legalább Android 8.0 vagy annál újabb rendszert futtató telefon képessé tehető arra, hogy elfogadja a bankkártyát.


Az applikáció használata nagyon egyszerű, a kereskedőnek csak meg kell adnia az összeget, a vásárlónak a telefonhoz érintenie a kártyát. Nyugtát SMS-ben és e-mailben is adhatunk. Mindemellé pedig az applikáció statisztikákat, kimutatásokat is ad, amiből a kereskedő nagyon hasznos adatokat nyerhet ki.

Hazai megoldás hazai szolgáltatótól


Fontos szempont lehet az is, hogy a Fizetési Pont 100%-ban magyar hátterű szolgáltató. Általánosságban érvényes, hogy a külföldi szolgáltatókkal sokkal kockázatosabb együtt dolgozni.


Ennek fő oka az, hogy a külföldi hátterű szolgáltatók nem tartanak fenn magyar irodát, így az ügyintézés, a problémák kezelése, panaszok megválaszolása sokkal lassabb lehet.

Emellett pedig független felmérések szerint a külföldi szolgáltatók drágábbak is, akár 30-70%-kal többet kell fizetniük a terminálért azoknak hosszú távon, akik ilyen szolgáltatóval szerződnek.


Érdemes tehát olyan 100%-ban magyar szolgáltatót választani, ahol a 30 napos próbaidőt biztosítják számunkra. A döntést pedig mihamarabb érdemes meghozni...


Aki vár, a büntetést kockáztatja…


Azzal, hogy az utolsó utáni pillanatig várunk annak ellenére, hogy egy olyan egyszerű megoldással, mint a SoftPOS rövid időn belül megfelelhetnénk a törvényi kötelezettségnek, akár több százezer forintos büntetést is kockáztatunk. Márpedig az biztos, hogy halasztás nem lesz, a határidőt nem tolják ki, ezt a kormány egyértelműen kijelentette.


Fontos szempont viszont az is, hogy mára egyetlen szolgáltatónál maradt már csak lehetőségünk arra, hogy a 80 000 forintos vissza nem térítendő támogatást igényeljük, amit az állam a kötelezetteknek biztosít. Ezt azok igényelhetik, akiknél 2017. november 1-jén még nem volt üzemben POS-terminál.

Ez a támogatott ajánlat már csak a Fizetési Pont kínálatában érhető el, és érvényes a SoftPOS igénylésre is. Ehhez pedig más dolgunk nincsen, mint hogy ellátogatunk a weboldalra, és a vállalkozásunkra szabott ajánlatot kérünk.

93 megtekintés