• takacs.jozsef

Teszt: aki külföldi szolgáltatótól igényel POS terminált, biztosan többet fizet

Alig néhány hét van hátra, amíg több tízezer üzletben kötelezővé válik a bankkártya-terminálok bevezetése, de sokan még mindig nem választottak, melyik szolgáltatótól igényeljenek. Szeretnénk ebben a döntésben segíteni, ezért megnéztük, hogy a vajon hazai, vagy az elmúlt években a piacon megjelent külföldi hátterű cégektől éri meg jobban igényelni.


Az összehasonlításhoz egy hazai bankot (OTP), a legnagyobb hazai független szolgáltatót (Fizetési Pont), illetve két külföldi hátterű szolgáltató díjait hasonlítottuk össze (MyPOS és SUMUP).

Hosszú távon mennyit fizetünk?


Hogy pontos képet kapjunk arról, hosszú távon pontosan milyen költségekkel jár a terminál, egy alacsonyabb forgalmú, átlagos üzlettel számoltunk, ahol a terminál havi forgalma 500 000 forint, az átlagos kosárérték 4000 Ft (tehát egy vásárló átlagosan ennyit fizet), illetve az átlagos kártyás fizetési darabszám így 125.

A szolgáltatóknál elérhető, illetve ajánlatban kért díjakat és feltételeket erre vetítettük, és 5 évre számoltuk ki az arányokat.


Fontos még, hogy az összehasonlítás során egy középkategóriás POS terminál árát vettük alapul, ám a külföldi szolgáltatók esetében bőven akadnak olyan terminálok is, amelyek ennél sokkal drágábbak, ha komolyabb funkcionalitással bíró darabot szeretnénk az üzletbe.


Milyen díjakkal számoltunk?

Az összehasonlítás során igyekeztünk minden fontos szempontot megvizsgálni:

  • saját és idegen kártya elfogadásának díját,

  • a terminál havi bérleti díját,

  • az internetkapcsolati díjat,

  • a terminál telepítési költségét (ahol van), és

  • a havidíjat.


Az eredmény

A legkedvezőbb feltételeket egyértelműen a Fizetési Pont biztosította, ez egyértelműen kiderült az elérhető adatokból és a kapott ajánlatokból.


Ehhez képest...

  • az OPT ügyfeleinek 153%-ot kell fizetniük a terminálért

  • a MyPOS-nál 174%-ot számolnak fel 5 év alatt,

  • a SUMUP-terminálokért pedig 132%-ot kell ugyanennyi idő alatt fizetnie egy átlagos üzletnek.

Ez is jól mutatja, hogy a külföldi szolgáltatók jellemzően sokkal drágábbak, mint a hazaiak, de közvetlenül banktól sem éri meg feltétlen igényelni még akkor sem, ha aktív ügyfeleik vagyunk, hisz például az OTP esetében is a felével többet fizetünk hosszú távon, mint egy független szolgáltatónál.


Konklúzió


Összességében elmondhatjuk, hogy a külföldi szolgáltatók árazása jóval kevésbé baráti, mint a magyar hátterű cégeké, aki tőlük választ terminált, már rövid távon is biztosan többet fizet, mint ha egy hazai, független szolgáltatót választana.


Ezzel szemben a legnagyobb hazai szolgáltató, a Fizetési Pont kiemelten kedvező feltételeket biztosít - különösen azért, mert az egész országban már csak náluk egyedül érhető el az a 80 000 forintos, vissza nem térítendő állami támogatás, amit azok vehetnek igénybe, akiknél 2017. november 1-jén nem volt üzemben POS-terminál.


Mivel a január 1-i határidő már majdnem itt van, azt javasoljuk, aki még nem tette, mihamarabb szerezze be a terminált, hogy az ellenőrzést és a büntetést elkerülje!

25 megtekintés

Célom, hogy segítsek Neked, kedves Olvasó a vállalkozásodat sikeressé tenni, a megfelelő pénzügyi döntések meghozatalával.

Ha kérdésed van, írj bátran a takacs.jozsef@legjobbterminal.hu e-mail címre!